Spui da inculturii, daca nu citesti

Aceste cuvinte ii apartin lui Catalin Tenita si rezonez intru totul cu aceasta opinie. O carte te poate ajuta sa iti dezvolti un sistem de raportare, sa iti creezi anumite valori si sa iti depasesti limitele creativitatii. Chiar daca in contextul actual, timpul este principala scuza pentru care nu citim, este important sa ne organizam astfel incat cartile sa nu lipseasca din viata noastra.

Pentru mine cititul este o pasiune. Cand eram in scoala, asteptam cu sufletul la gura vacanta de vara. Ma duceam la biblioteca si plecam acasa cu o multime de noi prieteni. Erau prieteni cu care imi petreceam zilele si noptile de vara. Erau momente in care radeam, dar nu lipseau si momentele in care trairile mi se pareau atat de intense incat simteam ca pierd pe cineva drag. Sunt carti care te invata sa simti fericirea, iubirea, tristetea, deznadejdea, te invata ce inseamna viata cu adevarat. Eu eram fericita sa descopar cat de frumoase pot fi cuvintele si eram fascinata de complexitatea personajelor, pe care incercam sa le descopar in amanunt.

Erau momente in care ma plimbam pe strazi si admiram casele pe care le vedeam. Unele semanau cu cele din „Enigma Otiliei” si mi se pareau ca transmit o frumusete aparte. Alteori, stateam de vorba cu vecinii de la bunici si observam cat de mult se aseamana cu personajale din „Morometii” sau „Ion”. Mi se pareau uimitoare acele caracteristici ale personajelor pe care le poti descoperi in oamenii pe care ii cunosti.

Aveam un carnetel rosu in care imi notam toate cartile pe care le-am citit si pasajele care mi-au ramas adanc infiripate in suflet. Multe dintre acestea mi-au folosit ca lectii de viata si m-au invatat care sunt lucrurile cu adevarat importante.

Cred ca cititul nu trebuie sa fie o optiune ci o obligatie. O obligatie morala pe care fiecare persoana trebuie sa o aiba fata de ea. Cartile sunt adevaratele creatoare de cultura, care imbraca caracterul uman cu haina descoperirii. Si este important sa descoperim mereu noi valori, noi situatii, noi credinte, noi motivatii care sa ne dezvolte spiritul creator.

Lasă un răspuns

