Esti ceea ce comunici!

De cele mai multe ori ceea ce se intampla in interior se poate observa cu usurinta in exterior. Spre exemplu, atunci cand suntem suparati comunicam acest lucru prin comportamentul pe care il adoptam. Mai mult, atitudinea pe care o avem poate determina blocaje in comunicare. La polul opus starea de bucurie si fericire poate facilita relationarea dintre doua persoane care isi vorbesc.

Este important sa avem o atitudine deschisa si sa avem anumite limite pe care sa le respectam atunci cand discutam cu cei din jur.  Modul in care comunicam cu persoanele din jur poate transmite o serie de informatii despre noi si despre felul nostru de a fi.

Cum sa comunicam eficient
Ca fiinte sociale, oamenii au nevoie de comunicare pentru a relationa cu persoanele din jurul lor. Folosim comunicarea verbala pentru a externaliza ceea ce simtim  si gandim. Comunicarea este vitala pentru noi, ea regasindu-se in toate activitatile pe care noi le intreprindem. Modul in care comunicam cu noi insine se reflecta si in modul in care relationam cu persoanele din jur.

Un factor este extrem de important in cadrul procesului de comunicare: calitatea sa. De cele mai multe ori, calitatea comunicarii consta in atitudinea si modul in care unul dintre interlocutori interpreteaza vorbele si gesturile persoanei cu care discuta. Din acest motiv este extrem de important sa respecti cateva reguli de baza atunci cand comunici cu alte persoane:

  • afiseaza o atitudine deschisa, intotdeauna te va ajuta in relatia cu interlocutorul;
  • cand strangi mana cuiva, modifica intensitatea strangerii conform persoanei care iti sta in fata;
  • foloseste contactul vizual in timp ce vorbesti, astfel vei inspira incredere;
  • nu vorbi  prin intermediul mainilor prea mult, cu alte cuvinte nu gesticula excesiv pentru ca vei induce o stare de nervozitate;
  • transmite un mesaj clar si concis;
  • asigura-te ca meseajul a fost receptat eficient, iar interlocutorul a inteles ceea ce ai vrut sa ii transmiti;
  • aseaza-te intr-o pozitie ce arata deschidere, nu iti incrucisa mainile peste piept si nici picioarele. Lasa mainile la vedere, cu palmele deschise si degetele relaxate.
  • asigura-te ca folosesti acelasi registru lingvistic cu interlocutorul (nu utiliza cuvinte pompoase daca nu este cazul);
  • zambeste, acest lucru arata ca esti relaxat si increzator. Dar nu uita ca zambetul in timpul unei argumentari te poate pune intr-o pozitie defavorabila;
  • analizeaza rapid reactile persoanei cu care vorbesti, astfel vei sti cu ce este de acord si ce anume dezaproba. De asemenea, daca esti atent la gesturile sale poti verifica daca spune adevarul sau nu;
  • foloseste un ton calm, un ton aspru poate fi considerat neadectat;
  • elimina barierele comunicationale (zgomotul de fundal care poate perturba conversatia);
  • nu uita, esti  ceea ce comunici!
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s